Tore Husebys FRILANSERI

Tore Husebys FRILANSERI
Litt om alt...

fredag 29. oktober 2010

Spor i moderne tid.

Spor




Slo opp navnelista på mobilen, så kom ditt navn.

Displayet lyste opp og vakte i meg et savn.

Min første tanke var å slette, for du finnes jo ikke mer.

Jeg ønsker at du danser, at du lever og at du ler.



Du ringer ikke mer, og jeg kan jo ikke ringe deg.

Bak navnet finnes også epost og husnummer i din vei.

Men verken brev, epost eller fottur dit du bor.

Kan få deg tilbake hit til oss som ennå bebor denne jord.



I min telefon ligger ennå de meldinger som du har sendt.

Jeg har til og med en jeg skrev til deg, som fortsatt ligger på vent.

Du finnes jo ingen mere - du er for evig lagt på is.

Sjekker jeg navnet ditt på nettet får jeg treff i hundrevis.



Jeg kan slette alle opplysninger, elektronisk og på papir.

Det hjelper lite, savnet i hjertet svir og svir og svir.

Jeg har grått i timer og i dager i lange tunge strekk.

For å lære meg det ene, at nå er du ikke mer,du er vekk.



Med tiden vil det mildnes dette hjertespjærende savn.

Du slettes i telefonen, men brent fast for alltid er ditt navn.

Og med tiden vil det vonde ikke lenger sette bo

Jeg husker så deilig at du danset, at du levde og at du lo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar