Tore Husebys FRILANSERI

Tore Husebys FRILANSERI
Litt om alt...

torsdag 23. september 2021

Den lille manns kamp mot idioti og arroganse.

I postkassa kommer det en dag ikke bare ett, men hele fire brev med inkassovarsel. Innkreveren er i alle brevene den samme - noe som kaller seg Skyttel AS, de krever tydeligvis inn fergeregninger på vegne av fergeselskapene - som kjent er kontantbetaling stoppet p.g.a. Koronaen. 

Problemet er bare at jeg aldri har mottatt noen regninger fra dem. Derfor oppleves fire inkassovarsler som temmelig brutalt. Å ringe er fånyttes, Man sender en mail. 

MAIL 1:   

Jeg har på en og samme dag mottatt fire inkassovarsler fra dere.

Samtlige er datert 13 september i år. 

 

Inntil disse varslene kom. har jeg ikke mottatt noen ordinær regning. 

 

Jeg aksepterer slett ikke at man sender ut inkassovarsel som første regning, og jeg aksepterer heller ikke at det i praksis er kun en ukes henstand på kravet.

Skal dere sende regning til oss som ikke bor i Norge, må dere legge til et par ukers frist pga treg postgang. Og sist men ikke minst:

Send en vanlig regning før dere truer med inkassso!

 

Jeg er et lovlydig menneske som gjør opp for meg.

 

Uberettigede inkassokrav vil jeg slett ikke ha.

 

Ikke før jeg eventuelt har gjort noe galt, hvilket jeg i dette tilfellet slett ikke har gjort. Dere derimot, ser ut til å ha gjort det meste galt denne gangen.  

 

Kort sagt: Skjerp dere! Jeg kommer til å ta saken til forbrukerrådet om jeg ikke får et  for meg tilfredsstillende svar på denne mailen.


Hilsen, 
Tore Huseby.
Tallmovägen 2
668 32 Ed.


SVAR 1:  


Hei,

Din henvendelse er registrert, og har fått saksnummer 169303.

Dersom du ønsker å legge til ytterligere kommentarer til henvendelsen din, så kan du svare på denne e-post meldingen ved å trykke Svar-knappen (Reply) i e-postprogrammet ditt. Du må da beholde emnelinjen slik at vi kan knytte kommentaren til den opprinnelige henvendelsen.

Vennligst ta vare på saksnummeret dersom du henvender deg til oss, slik at vi kan hjelpe deg så raskt som mulig.

Vi gjør oppmerksom på stor pågang i sommersesongen, og det vil derfor ta lenger tid enn vanlig å få svar. Vi takker for tålmodigheten!

Har du fått ny brikke til bilen eller ny bil? Husk å oppdatere brikkenummer/bilnummer hos AutoPASS for ferje. Dette gjør du enklest på Min Side.

Med vennlig hilsen,
AutoPASS for ferje
v/Skyttel AS



MAIL 2: 


Jeg har i dag betalt samtlige  fire regninger under en felles kid.

Summen er 309 kroner. 

Dere får  sjæl finne ut av hvilke penger som skal hvor. 


Hilsen, 
Tore Huseby.
Tallmovägen 2
668 32 Ed.

SVAR 2: 


Hei,

Vårt kundesenter har nå behandlet din henvendelse med saksnummer 169303.

Tilbakemelding:

Inkassovarslene du har mottatt er purring på fakturaer sendt 05.07.2020. Fakturaene er for ferjepasseringer utført i juni 2020. Du mottar først inkassovarsel nå ettersom vi avventet avklaring rundt dette fra Statens Vegvesen. Ønsker du mer informasjon om fakturaene kan vi sende kopi av dem pr. post. 

Bekrefter at innbetaling for faktura 8191138 er mottatt. Ved innbetaling av et krav må korrekt KID anvendes. De resterende 3 fakturaene må derfor betales på nytt med rett KID. Overbetalt sum for på faktura 8191138 vil bli refundert. Forfall på inkassovarsler for faktura 8195477, 8196633 og 8200346 er utsatt til 11.10.21.

Dersom du ønsker å legge til ytterligere kommentarer til henvendelsen din, så kan du svare på denne e-post meldingen ved å trykke Svar-knappen (Reply) i e-postprogrammet ditt. Du må da beholde emnelinjen slik at vi kan knytte kommentaren til den opprinnelige henvendelsen.

Vennligst ta vare på saksnummeret dersom du henvender deg til oss, slik at vi kan hjelpe deg så raskt som mulig.

Har du fått ny brikke til bilen? Husk å oppdatere brikkenummer hos AutoPASS for ferje. Dette gjør du enklest på Min Side.

Med vennlig hilsen,
AutoPASS for ferje
v/Skyttel AS


MAIL 3:


Jeg har aldri mottatt noen faktura fra dere før inkassoene! 


Nye fakturaer vil ikke bli betalt, da jeg HAR betalt hele beløpet på samtlige fire fakturaer.

Det skal ikke går ut over meg at dere ikke har orden i systemene deres.

Nye fakturaer sendt meg vil derfor reise en sak til forbrukerombudet da jeg kommer til å bestride kravet.  

 

Og forøvrig kan dere  i grunnen dra til helvete.

 

Hilsen, 
Tore Huseby.
Tallmovägen 2 

668 32 Ed. 


SVAR 3:

Hei,

Vårt kundesenter har nå behandlet din henvendelse med saksnummer 169303.

Tilbakemelding:

Alle fire fakturaene du har fått inkassovarsel på ble sendt pr. post til samme adresse som inkassovarsel 05.07.2020 og er ikke sendt i retur av posten. 

Ved betaling av krav må korrekt betalingsinformasjon anvendes. Når et krav betales med feil KID kan ikke betaling knyttes til rett krav. Den samlede betalingen du har gjort på KID 0081911380 er mottatt og sum for inkassovarsel for faktura 8191138 (purrenr 9253401) er betalt. Den resterende sum av betaling på kr. 235 vil refunderes.

Inkassovarsel for faktura 8195477, 8196633 og 8200346 må betales på nytt innen forfall 11.10.2021. Betales ikke kravene vil innkrevingen gå videre til inkasso. 

Dersom du ønsker å legge til ytterligere kommentarer til henvendelsen din, så kan du svare på denne e-post meldingen ved å trykke Svar-knappen (Reply) i e-postprogrammet ditt. Du må da beholde emnelinjen slik at vi kan knytte kommentaren til den opprinnelige henvendelsen.

Vennligst ta vare på saksnummeret dersom du henvender deg til oss, slik at vi kan hjelpe deg så raskt som mulig.

Har du fått ny brikke til bilen? Husk å oppdatere brikkenummer hos AutoPASS for ferje. Dette gjør du enklest på Min Side.

Med vennlig hilsen,
AutoPASS for ferje
v/Skyttel AS


MAIL 4: 


Jeg tolker dette  svaret på følgende måte:

 

A: Når jeg sier at jeg aldri har mottatt en regning, så antar dere åpenbart at jeg lyver. Det tar jeg personlig!

 

B: Dere er så arrogante at dere repeterer svaret i forrige brev. Og skiter fullstendig i mine innvendinger. 

 

C: Igjen; Dere kan (nok en gang) dra til helvete.     

 

---
Hilsen, Tore Huseby. Tallmovägen 2 668 32 Ed.

Epilog: 
Og så våkner jeg neste dag. Kommer på at jeg ikke tåler stress og at jeg har dårlig hjerte og at jeg har lovet ungene og legen at jeg ikke skal havne i situasjoner der jeg hisser meg opp. 

Så det ender med at jeg betaler de fordømte regningene. 

Slik er det å være liten mann mot systemer du aldri kan overvinne. 
Men en ting vil jeg tviholde på: Disse arrogante bedrevitende drittsekkene kan dra til helvete. Og bli der.  






1 kommentar:

  1. Jeg fikk tre inkassovarsler fra samme firma... heller ikke jeg hadde fått regning på forhånd,,! Jeg betalte, men angrer egentlig på at jeg ikke gjorde som deg. ...men, det er vel som du sier- håpløst ����

    SvarSlett