Tore Husebys FRILANSERI

Tore Husebys FRILANSERI
Litt om alt...

lørdag 20. februar 2010

Vinter

Nå er det vinter og vi har ingen sommer hatt. Men hva skal vi med sommerhatt, nå som det er vinter? I øyeblikket bikker dette hvite belegget meteren sånn dybdemessig og gjør sammen med den bitende vinden og kulda at alle som venter på klimakrisa senker skuldrene.
Jeg så en dag to huler som var gravd ut i en snøfonn og kom på de utallige snøfonnene jeg gravde som gutt. Da jeg tenkte på det så kom jeg på alle de skibakkene jeg hadde preparert, omigjen og omigjen - vinter etter vinter. Det var aldri mangel på snø, annet enn at Julaften kunne svikte fra tid til annen, men litt regn og uvær i stedet for et hvitt lyddempende teppe av frossent vann....
Få unger gidder å grave huler eller lage hoppbakker nå. I dag klager ungene over snøen som om de skulle være voksne...
Selv mener jeg at den beste vinteren kan man kjøre motorsykkel i, eller eventuelt alpinski. Mine ski er sortlakkerte og heter Rosignal. Min sykkel er også sortlakkert og heter Sorte Sara.
Før i tiden hendet det at en kompis ringte og spurte om vi skulle dra til Kongsberg og stå på ski. De dagene er dessverre forbi. Og gutta mine gidder ikke dra dit med den geriatriske faren sin.... Så jeg liker egentlig vinteren men har liksom ingen å dele den med.
Og skal jeg være helt ærlig - denne vinteren har i grunnen vart lenge nok!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar